loading...

راهنماي سفروگردشگري-طبيعت گردي-جاذبه هاي گردشگري و توريستي

راهنماسفر

بازدید : 459
11 زمان : 1399:2

ايگواسو غربي‌ترين شهر در ايالت پاراناي برزيل است كه در ارتفاع 165 متر بالاتر از سطح دريا قرار دارد. اين شهر باوجود جمعيت 266 هزارنفري‌اش، شهري با 80 مليت مختلف بوده كه در بين توريستي‌ترين شهرهاي برزيل است. جالب است بدانيد بيشتر گردشگران پس از شهر ريو، ايگواسو را براي سفر در برزيل انتخاب كرده‌اند. آب‌وهواي ايگواسو در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان نسبتاً سرد است، البته اين شهر در اكثر روزهاي سال آفتابي است. اين شهر مقصدي مناسب براي گذراندن تعطيلات است، جالب است بدانيد در چند سال اخير شهرداري اين شهر 10 جايزه مختلف را از وزير توريسم و گردشگري برزيل دريافت كرده است.

مردم و فرهنگ فوز دو ايگواسو:
شهر فوز دو ايگواسو يكي از شهرهاي با تنوع فرهنگي بسيار بالا است. 80 مليت مختلف در اين شهر حضور دارند كه بيشتر شامل كشورهاي ايتاليا، پرتغال، لبنان، چين، پاراگوئه، آرژانتين مي باشند. اين تنوع نژادي و فرهنگي باعث شده كه اين شهر به يكي از مراكز مهم توريستي و گردشگري تبديل شود.
اقتصاد فوز دو ايگواسو هم بر مبناي گردشگري و تجارت شكل گرفته است.
در بين سال هاي 2006 تا 2008 شهر فوز دو ايگواسو دومين مقصد پرطرفدار گردشگري بعد از شهر ريو دو ژانيرو بوده است و اين امر باعث شده تا اين شهر داراي بيش از 100 هتل و استراحت گاه باشد.
اكثر ساكنان اين شهر مسيحيان كاتوليك هستند اما اقليت زيادي از مسلمانان و بودايي ها نيز در فوز دو ايگواسو زندگي مي كنند.
اكثر جمعيت مسلمان اين شهر از كشور لبنان هستند.در شهر فوز دو ايگواسو يك مسجد بسيار بزرگ نيز وجود دارد. جشني به نام Fenartec نيز همه ساله براي گراميداشت تنوع فرهنگي اين شهر برگزار مي شود.


آب و هواي فوز دو ايگواسو:
از نظر آب و هوايي شهر فوز دو ايگواسو، در يك منطقه نيمه مرطوب گرمسيري قرار دارد و اين بدان معناست كه داراي تابستان هاي گرم و مرطوب و زمستان هاي خفيف است.
به صورت ميانگين دماي سالانه اين شهر 24 درجه سانتي گراد است. در تابستان ها هم مي توان دماي 40 درجه را هم در اين شهر تجربه كرد و سردترين دماي اين شهر در زمستان نيز منفي 5 درجه گزارش شده است.
آب و هواي اين شهر در طول سال، اكثرا آفتابي است. اما تغييرات آب و هوايي ناگهاني بسيار زياد در آن اتفاق مي افتد و بهتر است در هنگام سفر به اين شهر لباس هاي مناسب با خود به همراه داشته باشيد
آبشار ايگواسو (Iguazu Falls):
آبشار ايگواسو (يا ايگوازو) كه از 275 آبشار مجزا تشكيل شده است ، يكي از بزرگترين و شناخته شده ترين آبشارهاي جهان است . اين آبشار كه به تازگي به عنوان يكي از عجايب هفت گانه دنيا انتخاب شده است ، در مرز ميان كشور آرژانتين و برزيل واقع شده است. تقريبا 80 درصد اين آبشار در داخل پارك ملي ايگواسو قرار گرفته است و به همين دليل است كه گردشگران با بازديد از اين پارك علاوه بر اين آبشار ، مي توانند از جاذبه هاي ديگر درون اين پارك نيز ديدن كنند. بي شك اين آبشار ، مهم ترين و زيباترين جاذبه ي طبيعي اين منطقه است و گردشگران معمولا چند روزي را در اين مكان سپري مي كنند تا از نقاط مختلف و به طور كامل ، زيبايي اين منطقه را كشف كنند.مثلا گاهي در پايين آبشار در يك قايق و گاهي در بالاي آبشار از داخل يك هلي كوپتر به تماشاي زيبايي اين آبشار مي نشينند.قدرت اعجاب آور اين آبشارهاي خروشان از سه كشور آرژانتين ، برزيل و پاراگوئه قابل مشاهده است و به راستي از خيره كننده ترين مناظري است كه در تمام عمر خود خواهيد ديد. كسانيكه اين آبشار را از نزديك ديده اند ، بر اين باورند كه تصاوير به تنهايي قادر به توصيف وسعت ، قدرت و زيبايي اين شاهكار طبيعت نيستند. تجربه ي شنيدن صداي ريزش دو ميليون ليتر آب در هر ثانيه چيزي است كه فقط بايد از نزديك حس شود. در توصيف وسعت اين آبشارها گفته اند كه آبشار نياگارا كه يكي از بزرگترين آبشارهاي دنياست در برابر اين آبشار مانند يك فواره به نظر مي رسد!
اگر دوست داريد با پرندگان و حيوانات استوايي و نيمه گرمسيري آشنا شويد، بايد حتماً از باغ پرندگان ايگواسو ديدن كنيد. با قدم زدن در بيشه‌ها و جنگل‌هاي باراني با صدها گونه پرنده، پروانه و خزنده آشنا خواهيد شد.
باغ پرندگان ايگواسو (Iguazu) پاركي با استانداردهاي جهاني است كه ۴ هكتار جنگل نيمه گرمسيري را در برمي‌گيرد و مي‌توانيد در آزادراه «كاتاراتاس» (Cataratas)، آن طرف مركز بازديدكنندگان پارك ملي ايگواسو و در دو كيلومتري فرودگاه بين‌المللي، اين باغ را ببينيد. بيش از ۵۰۰ پرنده بومي و غير بومي از قاره‌هاي ديگر در اين مكان زندگي مي‌كنند كه بازديدكنندگان مي‌توانند بدون محدوديت قفس و حصارهاي محافظ با آن‌ها در تماس باشند. همچنين، يك برنامه‌ي مهم بازپروري هم براي گونه‌هاي در خطر انقراض در حال اجرا است كه توسط متخصصين زيست شناسي، دامپزشكي و كشاورزي نظارت مي‌شود.
مساحت اين پارك در اصل ۱۷ هكتار است؛ اما تنها ۴ هكتار آن به نمايش درآمده و باقي قسمت‌ها تحت حفاظت‌اند. باغ پرندگان به عنوان يك مجموعه‌ي خصوصي در سال ۱۹۹۴ تأسيس شده و هنوز هم توسط متخصصين و محافظت‌كنندگان حرفه‌اي و آموزش‌ديده نگهداري مي‌شود. به طور كل ۹۰۰ پرنده از ۱۵۰ گونه مختلف در اينجا زندگي مي‌كنند كه يك سوم آن‌ها در خطر انقراض هستند. تمام اين پرندگان از باغ‌ وحش‌ها يا پرورش‌دهندگان قانوني به پارك آورده شده‌اند. هرگز پرنده‌اي از منبعي نامعلوم يا منابع قاچاق حيوان به اينجا راه داده نمي‌شود. تمام حيواناتي كه در اين پارك زندگي مي‌كنند گزارش سلامت سالانه دارند كه براي انجمن باغ وحش برزيل و اداره ايباما فرستاده مي‌شود. حتي برخي از اين پرندگان تحت درمان قرار گرفته و نمي‌توانند دوباره به طبيعت باز گردند.
پرندگان در قفس نيز اطلاعات ارزشمندي را تأمين كرده و دانش متخصصين از جانوران يك اقليم را بيشتر مي‌كنند. عليرغم زمان كمي كه از تأسيس اين مجموعه مي‌گذرد، متخصصين آن توانسته‌اند با موفقيت برخي گونه‌هاي در خطر را بازپروري كنند. طوطي صورت بنفش هم در فهرست گونه‌هايي است كه انتظار مي‌رود اطلاعاتي را براي محققين فراهم كرده و در آينده‌اي نزديك از ميان گونه‌هاي در خطر بيرون بيايد.
در پارك پرندگان ايگواسو، يك برنامه‌‌ي بازديد گروهي كاملاً رايگان براي كودكان و دانش آموزان در جهت آموزشِ حفاظت از محيط زيست طراحي شده كه حتي شامل كودكان نابينا نيز مي‌شود. بازديد از مسيرهاي مشخص در ميان پوشش‌هاي گياهي بومي شروع شده و بازديدكنندگان از زيستگاه‌هايي با ابعاد طبيعي كه هر كدام ۶۳۰ متر مربع با ۸ متر ارتفاع دارند، ديدن مي‌كنند. اين زيستگاه‌ها شامل آبشارهاي كوچك، پل‌ها و پوشش گياهي مخصوص هستند كه مي‌توانيد در آن‌ها از نزديك با زندگي و رفتارهاي گونه‌هاي مختلف پرندگان آشنا شويد. در قسمت‌هاي ديگر مي‌توان پناهگاه پروانه‌هاي بومي و مرغان مگس‌خوار را تماشا كرد. حتي خزندگان مختلفي هم براي بازديد وجود دارد. بازديد از باغ، ۱ ساعت به طول انجاميده و همه روزه از ۸:۳۰ صبح تا ۶ عصر امكان‌پذير است. به علاوه، براي بازديدكنندگاني كه از ويلچر استفاده مي‌كنند، هم امكانات لازم را فراهم كرده‌اند.


مركز فرهنگي La Aripuca Guarani :
اين مركز فرهنگي كه براي افزايش سطح آگاهي مردم از تهديد بزرگي كه در رابطه با نابودي جنگل ها و تاثير آن بر جهان پيرامون وجود دارد، تاسيس شده است ، يك مدل بزرگ شبيه سازي شده از تله ي aripuca است كه توسط مردم بومي براي شكار حيوانات كوچك استفاده مي شود . اين مركز از جاذبه هاي مورد توجه اين منطقه است كه آموزنده و تامل برانگيز است و بازديدكنندگان را از خطر نابودي گونه هاي جنگلي حيوانات آگاه مي كند و به آنها مي آموزد كه چگونه مي توانند به توقف اين نابودي عظيم كه بي شك خطري جدي براي زندگي بشر است كمك كنند.بازديدكنندگاني كه از اين منطقه ديدن مي كنند معتقدند كه قيمت ها در اين منطقه بسيار بالاست و به همين جهت خريد از اين محل توصيه نمي شود. اما براي كساني كه علاقمند به چوب ، بوي چوب و اشيا ساخته شده از چوب هستند ، اين مكان بسيار مناسب است و براي يك گشت يك تا دو ساعته مكان مناسبي است كه اطلاعات خوبي در رابطه با بوم گياهان ، بوم جانوران و به طور كلي زندگي بومي منطقه در اختيار شما قرار مي دهد.
مراكز خريد فوز دو ايگواسو:
فوز دو ايگواسو به دليل موقعيت ويژه جغرافيايي آن كه نقطه اتصال سه كشور برزيل پاراگوئه و آرژانتين است به يك مركز اقتصادي مهم تبديل شده و مراكز خريد بسياري در آن فعال هستند چند نمونه از اين مراكز خريد عبارتند از :
•مركز خريد Cataratas JL : در اين مركز خريد كه يكي از مراكز خريد قديمي شهر است بيش از 100 فروشگاه وجود دارد، كه اجناس مختلفي را به فروش مي رسانند. چند رستوران و يك سينما هم در داخل اين فروشگاه واقع شده است. آدرس مركز خريد :Avenida غير مجاز مي باشدta E Silva 185, Foz do Iguacu, State of Parana 85863-000, Brazil
•مركز خريد Catuai Palladium : اين مركز خريد يكي از مدرن ترين و بزرگترين مراكز خريد در ايالت پارانا مي باشد. تعداد بسيار زيادي فروشگاه در داخل اين مركز خريد وجود دارد. اين فروشگاه بزرگ از يك پاركينگ رايگان نيز برخوردار است. البته توجه داشته باشيد كه اين فروشگاه كمي از مركز شهر دور است و ساعت كاري اين مركز خريد از 10 صبح تا 11 شب مي باشد. آدرس اين مركز خريد:Avenida das Cataratas 3570, Vila Yolanda, Foz do Iguacu, State of Parana 85853-000, Brazil
هتل هاي فوز دو ايگواسو:
فوز دو ايگواسو به دليل پتانسيل بالاي جذب گردشگر داراي هتل ها و مراكز اقامتي بي شماري است. در ادامه به چند نمونه از هتل هايي كه خدمات خوبي ارائه مي دهند اشاره مي كنيم.
1.هتل Rafain Palace: اين هتل يك مركز اقامت مجلل با سوئيت هاي مدرن است كه فضاي بسيار مرفه اي را براي ميهمانان خود فراهم مي كند. امكانات مختلف ورزشي مانند زمين تنيس، زمين فوتبال ، استخر در اين هتل وجود دارد. در رستوران اين هتل انواع غذاهاي مشهور برزيلي و بين المللي وجود دارد. اين هتل همچنين يك سالن كنفرانس بزرگ دارد كه براي ديدار هاي رسمي و كاري مي توان از آن استفاده كرد. از ديگر امكانات آن مي توان به واي فاي، سالن بدنسازي، و فضاي سبز زيبا اشاره كرد. آدرس هتل : Rafain Palace Hotel & Convention Center, Av. Olímpio Rafagnin 2357, Foz do Iguaçu,Paraná, Brazil, +55 45 3520 9494
2.هتل Bella ltalia : اگر مي خواهيد در مركز شهر فوز دو ايگواسو باشيد، هيچ هتلي به جزء هتل Bella ltalia اين انتظار شما را برآورده نمي كند. اين هتل دقيقا در مركز شهر واقع شده و در نزديكي آن فروشگاه هاي بزرگ قرار دارد كه مي توانيد به راحتي به آن ها دسترسي داشته باشيد و نياز نيست مسافت هاي زيادي را براي خريد طي كنيد. رستوران هتل بسيار بزرگ است و مي توانيد غذاهاي ايتاليايي را هم در آن پيدا كنيد. مهمترين مزيت اين هتل برخورد خوب كاركنان آن است. آن ها شما را به خوبي راهنمايي مي كنند و رفتار بسيار خوبي با شما خواهند داشت. آدرس هتل :Hotel Bella Italia, Av. Republica Argentina, Foz do Iguaçu, Paraná, Brazil, +55 45 3521 5000
3.هتل das Cataratas: اگر مي خواهيد در پارك ملي ايگواسو اقامت كنيد هتل كاتاراتاس بهترين و البته تنها هتل موجود در اين منطقه مي باشد. با اقامت در اين هتل مي توانيد از مناظر و فضاي سبز شگفت انگيز پارك ملي ايگواسو لذت ببريد. شما اين امكان را داريد تا زماني كه پارك بسته مي شود و ديگر جمعيتي به آن وارد نمي شود از فضاي پارك استفاده كنيد. مناظري كه اين هتل به سمت پارك ملي و مخصوصا آبشار ايگواسو دارد واقعا شگفت انگيز است. امكانات بسيار زيادي در اين هتل وجود دارد و مي توان آن را به عنوان يك هتل لوكس در نظر گرفت. هتل داراي يك استخر بزرگ است كه در هر ساعت از شبانه روز مي توانيد از آن استفاده كنيد. كاركنان آن خوشرو و خوش برخورد هستند. در رستوران هتل هم طيف وسيعي از غذاهاي برزيلي را مي توانيد انتخاب كنيد. آدرس هتل :Hotel das Cataratas, Rodovia Br 469 km 32, Parque National de Iguaçu, Paraná, Brazil, +55 21 2545 8878
4.هتل Del Ray : اگر به دنبال يك هتل ارزان قيمت در فوز دو ايگواسو مي گرديد، هتل دل ري انتخاب مناسبي براي شما است. هتل دل ري در مركز شهر قرار دارد و با اقامت در آن مي توانيد به امكانات راحت زيادي دسترسي داشته باشيد. هتل داراي امكانات كامل مي باشد. آدرس هتل:DelRey Hotel, Rua Tarobá, Foz do Iguaçu, Paraná, Brazil, +55 45 2105 7500

منبع:www.rahnama-safar.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 44

درباره ما
موضوعات
  • راهنماي گردشگري ايران
  • راهنماي گردشگري آرژانتين
  • راهنماي گردشگري آفريقاي جنوبي
  • راهنماي گردشگري آمريكا
  • راهنماي گردشگري آلمان
  • راهنماي گردشگري استراليا
  • راهنماي گردشگري ارمنستان
  • راهنماي گردشگري اندونزي
  • راهنماي گردشگري ازبكستان
  • راهنماي گردشگري ايتاليا
  • راهنماي گردشگري اسپانيا
  • راهنماي گردشگري بالي
  • راهنماي گردشگري برزيل
  • راهنماي گردشگري بلغارستان
  • راهنماي گردشگري تايلند
  • راهنماي گردشگري تايوان
  • راهنماي گردشگري تركيه
  • راهنماي گردشگري تونس
  • راهنماي گردشگري چين
  • راهنماي گردشگري دبي
  • راهنماي گردشگري روسيه
  • راهنماي گردشگري ژاپن
  • راهنماي گردشگري سنگاپور
  • راهنماي گردشگري سيشل
  • راهنماي گردشگري سوئيس
  • راهنماي گردشگري صربستان
  • راهنماي گردشگري فرانسه
  • راهنماي گردشگري فيليپين
  • راهنماي گردشگري قبرس شمالي
  • راهنماي گردشگري قبرس جنوبي
  • راهنماي گردشگري كره جنوبي
  • راهنماي گردشگري كويت
  • راهنماي گردشگري كنيا
  • راهنماي گردشگري كانادا
  • راهنماي گردشگري گرجستان
  • راهنماي گردشگري لبنان
  • راهنماي گردشگري مالديو
  • راهنماي گردشگري موريس
  • راهنماي گردشگري مالزي
  • راهنماي گردشگري ماكائو
  • راهنماي گردشگري مراكش
  • راهنماي گردشگري مصر
  • راهنماي گردشگري مكزيك
  • راهنماي گردشگري ويتنام
  • راهنماي گردشگري هنگ كنگ
  • راهنماي گردشگري هندوستان
  • راهنماي گردشگري هلند
  • راهنماي گردشگري يونان
  • راهنماي گردشگري ساير كشورها
  • خدمات ویزا
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 451
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 106
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 160
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 595
  • بازدید ماه : 3047
  • بازدید سال : 8281
  • بازدید کلی : 395550
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی